dijous, 4 de novembre del 2010

Els alumnes de la UAB reben una xerrada de Lluís Pastor


Pastor explica com el comunicador ha de pensar els seus missatges per a arribar al seu públic 

«L'estil és el públic» declara el periodista, Lluís Pastor, per explicar com el missatge que s'envia des d'un mitjà de comunicació, ha de ser ben pensat premeditadament amb la finalitat de que el receptor el capti de la millor mesura possible. Complementa aquesta afirmació explicant com la informació persuadeix el públic de manera inconscient i emmarca el seu discurs amb nombrosos exemples per fer entendre el seu assentament.

LA visita de Lluís Pastor va ser en motiu d’una conferència per ser impartida als alumnes de primer curs de periodisme i va tenir lloc a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona ahir, dia 3 de novembre. Els estudiants van aprendre que han d'organitzar els seus textos i idees per assolir l'èxit i van rebre informació sobre diferents claus per a persuadir el seu futur públic. Lluís Pastor utilitza el terme «comunicació inconscient» per a assolir l’objectiu proposat anteriorment i el defineix com la informació que penetra en el receptor sense que aquest en sigui conscient.

El periodista esmenta uns estudis segons els quals el cervell humà triga dos segons en mostrar simpatia o antipatia davant un missatge. Indiferentment que aquiest sigui personal o informatiu, l'emoció causada depèn de la contextualització de la informació. Així Pastor complementa la seva conferència explicant la “percepció dual” és a dir la recepció de imatges tant racional com espontàniament.